قیمت پارچه جاجیم سنتی عرض ۲ متر

نمایندگی فروش کارخانه تولید پارچه جاجیم

 قیمت پارچه جاجیم بستگی به نوع ترکیبات و ضخامت و کیفیت آن دارد جاجیم پارچه ای ضخیم و یا نوعی بافت دورو است که با نخ های رنگی و ظریف پشم و یا کرک و یا ترکیب پشم و کرک و ابریشم تولید می شود. تولیدی در کشور مربوط به شهرهای صنعتی یزد اصفهان است که هنوز در آن ها نساجی پارچه های سنتی انجام می شود برای آنکه بدانیم جاجیم چیست با ما همراه باشید.

پارچه جاجیم چیست؟

پارچه جاجیمسنتی عرض 2 متر چیست؟

هرگاه نام جاجیم ، نمد و یا محصولات از این دست می آید ناخودآگاه به یاد عشایر یا زنان روستایی در مناطق مختلف کشور می‌افتیم زنانی که با استفاده از الیاف طبیعی پارچه های را خود می ریزند که به آن‌ها جاجیم و نمد می‌گوید با استفاده از کرک های بدن حیوانات و پشم حیوانات اهلی و رنگ آمیزی آنها پارچه های زیبای دورویی خلق می شود که کاربردهای فراوانی دارد مهمترین کاربردی که برای این زنان دارد استفاده از آن در چادر پشتی ها و غیره است. زنان روستایی با وسایل ریسندگی ابتدایی خود طرح ها و نقش های مختلفی را با کیفیت های مختلف از آن خلق می‌کردند. به دلیل آنکه دورو است به عنوان عایق سرما و همچنین گرمایشی بخصوص در بین عشایر بسیار استفاده می شود. پارچه جاجیم در ابتدا بسیار زمخت و هشت بوده اما بعد از مدتی بر اثر سایش از زبری آن کاسته می شود .
اگر از جاجیمی استفاده میکنید که به صورت دست بافت بوده قطعاً کرکی است و هر دو روی آن قابل استفاده است.
از زنان عشایر و کلاً عشایر از اینگونه جاجیم به عنوان روپوش و عایق سرما و کاور استفاده می کردند.
جاجیم بافی یکی از هنرهای دستی ماندگار بین ایرانیان بوده است و هنوز هم در برخی از استان‌ها مانند آذربایجان فارس همدان لرستان کرمانشاه اردبیل در بین زنان تولید می شود و زنان از این راه کسب درآمد می کنند.
جاجیم ها غالباً در طرح های ساده و هندسی دیده می شود ولی در بازار و بسیاری از فروشگاه ها معمولاً در شکل های راه راه و ستاره بیشترین بازار فروش را دارند .
رنگ هایی که در جاجیم استفاده می شود همه از رنگ های سنتی و گیاهی است و این رنگ ها غالباً بیشتر از ۸ و کمتر از ۵ رنگ نمی شود .
همچنان که در تولید جاجیم از پشم و کرک و ابریشم البته در مقدار خیلی کم استفاده می شود ، گهگداری هم از الیاف پنبه ای یا همان نخ های پنبه ای در بافت آن استفاده می شود.
پارچه جاجیم تنها برای عایق سرما در بین عشایر نیست بلکه در بسیاری از جاها به عنوان فرش و یا روفرشی و یا از نوع درجه ۲ آن به عنوان زیرانداز استفاده می شود.
در بسیاری از جاهای سنتی مانند رستوران ها و هتل های سنتی و یا خانه ها که از این پارچه به عنوان فرش یا روتختی استفاده می کنند جاجیم های نازک به عنوان چادر های زنانه در بین عشایر همچنان استفاده دارد و عشایر از نوع ضخیم آن در برندسازی و پهن کردن چادر های خود استفاده می کنند.
با توجه به اینکه این پارچه بسیار طرفدار پیدا کرده است به خصوص در بین جوانان انواع کیف های سنتی در ابعاد مختلف و برای خانمها و آقایان و در مدل های گوناگون از کوله گرفته تا کیف های دستی استفاده می شود همچنین از این پارچه و باز به خصوص در بین عشایر به عنوان چادر خواب نیز استفاده می شود و در خیلی از مواقع لباس ها و رختخواب های خود را در داخل این پارچه می پیچند و جابجا می کنند.
هنوز هم اگر به جاهای سنتی سفر کنید و در آنجا اقامت داشته باشید اگر کرسی داشته باشد میدونید که پارچه روی کرسی از همین جاجیم است که معمولاً از نوع ضخیم آن می باشد.

شستشو و نگهداری

گلیم ها هم مانند انواع فرش های دیگر به دلیل آنکه آلودگی بیشتری به خود جذب می کنند نیازمند شست شو مرتب  هستند.
اگر جاجیم شما دستباف است بهترین راه حل آن است که آن را به یک قالیشویی بسپارید تا رنگ ها و الیاف طبیعی پارچه خراب نشود، اما اگر از جاجیم های کارخانه ای استفاده می کنید و یا تمایلی به بردن آن به قالیشویی ندارید آن را در ابتدا خاکروبی کنید و سعی کنید با جارووبرقی یا تکاندن خاکش را بگیرید .
در مرحله بعد از شامپو فرش و در صورتی چندان کثیف نیست از شامپو بچه رقیق شده با آب سرد برای شستشو آن استفاده کنید و هرگز از آب گرم و یا داغ به دلیل بهم خوردن باف پارچه استفاده نکنید.
از چنگ زدن یا استفاده از برس های شستشو جدا اجتباب کنید زیرا برای بافت های و گره ها بسیار مضر است.پس از شستن آن را در همان سطحی که شسته اید بگذارید و بعا از آنگه آب آن گرفته شد آن را پهن کنید تا خشک شود.
چون این پارچه سنگین است گهگداری ان را جابجا کنید تا بو نگیرد و به خوبی خشک شود.
پس از شستشو در صورتی که نمی خواهید آن را مصرف کنید داخل آن نفالین گذاشته و داخل پارچه ای تمیز و نازک بپیچید تا از بید زدگی در امان باشد و هر چند وقت یکبار به آن سر بزنید زیر امکان اینکه بید ها در بین گره ها و بافت ها رسوب بکنند زیاد است و آن را گهگداری در معرض نور آفتاب قرار دهید و آن را در جاهای گرم نگهداری نکنید تا برای زمان بسیار زیادی آن را در اختیار داشته باشید و از استفاده آن لذت ببرید.

قیمت و فروش انواع پارچه

قیمت پارچه جاجیم در بازار

قیمت جاجیم با توجه به آنکه در کارخانه های بسیار زیادی تولید نمی شود و تنها در شهرهایی مانند اصفهان و یزد دیده می شود میتوان حدس زد که چگونه تعیین می شود . شما جهت خرید این محصول اگر اطلاعات بالا را خوانده باشید متوجه خواهید شد که این پارچه اگر به صورت سنتی نباشد یعنی بصورت دستباف نباشد قیمت آن بسیار مقرون بصرفه و اقتصادی است و  شما به راحتی می توانید آن را بصورت عمده برای خانه و‌یا محل کار خود که احتمالا رستوران و یا تولیدی کیف و کفش و یا هتل سنتی است بخرید .
با خرید عمده جاجیم با عرض دو متر شما می توانید به راحتی از روانداز و ملحفه و روتختی استفاده کنید و این به معنای این است که در بسیاری از هزینه های شما بسیار صرفه جویی شده است.
اگر قصد خرید جاجیم بصورت عمده ویا طاقه ای را ارید شما می تواند چه بصورت حضوری و چه بصورت غیر حضوری با دفتر ما که مجموعه ما نمایندگی رسمی کارخانجات جاجیم بافی در کشور است و می تواند بهترین قیمت را به شما فاکتور کند و خریدی مطمین را برای شما از لحاظ قیمت و کیفیت رقم بزند.
خرید پارچه جاجیم و لیست قیمت پارچه جاجیم از نمایندگی خرید ما استعلام قیمت بگیرید و همکاران ما در این مجموعه به شما راهنمایی های لازم جهت خرید بهتر و استعلام رنگ موجودی و قیمت به روز این پارچه را خواهند گفت.
جهت خرید با صرفه با تلفن های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید همکاران ما در کمال احترام به اصل مشتری مداری آماده ارایه هرگونه خدمت جهت فروش جاجیم سنتی و اعلام قیمت پارچه جاجیم به شما خواهند بود .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما